Cumartesi, Ekim 23, 2010

Ahyak (3)

Zagor çığlık atmaya, dosta güven, düşmana korku vermeye, bununla birlikte  gürültüden hazetmeyen ahaliyi de kızdırmaya devam ediyor. Ahyak  konusuna bu hafta ara vereceğiz. Ancak ara ara Zagor ile Darkwood ahalisi  arasındaki sürtüşmeler tüm çıplaklığı ile gene sayfalarımızda olacak.

Çığlık atan kahraman  pek yok piyasada. Zagor’un Tarzan esinlenmelerinden çığlık sahibi olduğunu biliyoruz. Hatta çığlık konusunda Ferri’nin çizdiği, Zagor ile Tarzan’ın uçarken çarpışıp, “niye çığlık atıp geldiğini belli etmiyorsun ulen” diye bağrıştıkları komik mi komik bir potbori de var.  Ancak  baktığımızda Tarzan çığlığını ormanda atıyor. Ormanda Jeyn’den başka çığlıktan rahatsız olacak bir insan da yok.  Ama Zagor öyle mi? Darkwood dediğin yerde, son sayımlarda çıkan rakama göre  25.000 insanı yaşıyor. Ki sayım zamanı sayım memurunun kafaderisini yüzerek kendilerini saydırmayan kabileler dahil değil bu rakama.  Darkwood’un bağlı olduğu Pennsylvania desen,  dünya kadar adam. Bataklıkta efendi gibi bağırsın  amenna ama Zagorumuz Aygaz kamyonu gibi mecburen gittiği  her türlü ortamda bağırıyor.  Herkesi memnun etmek  de imkansız. Birileri  şarlıyor tabi.
Vahşi deyip geçiyoruz ama, birinin  sinüziti mi var, başı mı ağrıyor,  sessizce avlanmaya mı çalışıyor, akşam ateş suyunu fazla mı kaçırmış, yengesi mi ölmüş  bilmeden kulağının dibinde bağırırsan, içlerinden birileri, karşısında  Zagor bile olsa böyle diklenir, linç girişimine maruz kalırsın.

Not: 6 Kasım'da Zagor'un babası Ferri Tüyap Kitap Fuarında, 1001 Roman standında Zagorsever'leri bekliyor olacak.

14 yorum:

hanac dedi ki...

Sıtkı Hocam,
Altın Madalyon olarak 6 Kasımda Ferri'nin yanındayız.
Sizi de orada görmek isteriz.

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

Ben de baltamla birlikte orada olacağım :) Hatta Ferri ile kitap için ropörtaj yapmayı planlıyoruz.

"Sihirbazın şapkasında sıkışıp kalan tavşan" dedi ki...

ehehehe.. sonunda bir mit açıklığa kavuşacak :) Ben Sıtkı Hoca'yı elinde baltasıyla orada hemen tanırım :) Gizlice fotoğraflarını çekip, Cümlealem Ltd.Şti'ne gönderirim :)

Sıtkı hocam bu arada 1001roman sitesindeki ödüllü soruyu bir kişi bilebilmiş sadece. Siz olabilir misiniz o bir kişi acaba?

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

1001 romanın ödüllü sorusundaki yarısına yakını doğru bildim. Ancak bunu 1001 roman’ın yöneticileri ile de konuştuk, sorular gerçekten zordu. Zagor’un tek bir portresine bakarak çizerini bulmak, aynı çizerinin bile otuz farklı Zagor yüzü çizdiği bir ortamda çok zor. Çok karakteristik çizgilerde bile böyle bu. En karakteristik ve tanınanlardan Ferri’nin çizdiği birkaç Zagor getireyim, kimse tahmin edemez Ferri’nin çizdiğini. Ama bir maceranın tümüne baktığınızda kolaylıkla anlaşılır. Dolayısı ile o bir kişi ben değilim. Dediklerine göre, bilen kişi, soruların geçtiği zagor maceralarını bile tek tek çıkarmış. Ben korktum şahsen.

Bu arada, Elimde balta varken benim fotoğrafımı çekmek istediğine emin misin? :)

"Sihirbazın şapkasında sıkışıp kalan tavşan" dedi ki...

Valla Sıtkı hocam, sakın Yunus Çengel olmasın o? Kendisi çok fena Zagor takipçisidir diye duymuştum :)

Bu arada, bir Zagor okuru olarak, Zagor baltasının etkili mesafesini iyi bilirim :) 18X zuumlu bir makinanın bulunduğu yere hiç bir balta ulaşamaz :))

hanac dedi ki...

Yarışmayı bilen tek kişi Doğa Demiray arkadaşımızdır.
Sıtkı Hocanın dediği gibi tek tek Zagor maceralarını inceleyerek bulmuş.
Ferri kendisini Altın Balta ile ödüllendirecekmiş.

"Sihirbazın şapkasında sıkışıp kalan tavşan" dedi ki...

Vay be :) Valla önünde saygıyla eğiliyorum... 500 küsür fasikülü karıştırmak da epey bir vakit ister... Kendisini tebrik ediyorum..

Hayal Kahvem dedi ki...

Hımm.. Bakar mısınız şu muhabbete..
Hiç karışmasam dedim aslında.. Hele karşımda Zagor'un külliyatını yutmuş kişiler varsa... Karamba karambita... Ben ne yapıyorum değil mi burada?

İyi ama ne olur bende yazsam? Tamam Zagor'u sizin kadar bilmiyorum. Ama Zagor'u çok seviyorum. Yazdıklarıma gülüyorsunuz diye çok korkuyorum...
Binlerce kasırga aşkına... Yazacağım işte!

Şimdi bir şey diyeceğim. Zagor'un Kayıp Kaşif adlı macerası var ya.. Mesela ölürüm Zagor’un o macerasına. Sevdiğim her şey vardır o kitapta. Çizimleri müthiş etkilidir. Marcello’nun çizimleriyle Zagor’u okumayı tercih ederim doğrusu… Şahanedir. Denizde geçer. Doc’la Zagor’un nehirde yüzen kütük üzerinde birbirini devirmece vaziyetleri vardır ki bayılırım o hallerine… Sonra müzik vardır bolca bu macerada.. Bol bol yemek yerler.. Zagor var ya bu macerasında çok tatlı güler... Rüya görme durumları vardır bir de.… Hele Ramath varsa bir Zagor macerasında o kadar sevinirim ki… Bayılırım her bir karesine bakmaya… Güzel bir kadın vardır sonra bu macerada.. Bol aksiyon.. Çokça sözlü ve sesli efektler… Off… Tam manasıyla favorimdir “Kayıp Kaşif”
Çok enteresan bir şey söyleyeceğim.. Tek bir Ahyaaaak çığlığı yok bu macerasında iyi mi? Darkwood’un bütün davulları adına… Soruyorum size şimdi? Olur mu böyle bir şey? Hiç olur mu? Ahyaaaak yani:)

Gülüyorsunuz değil mi? Gülün ne yapayım! Ama unutmayın sayemde bizim köyün kızları Zagor okuma sevdasına düştü… Yaa… Böyleyken böyle.

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

Sevgili Vildan,
Ferri'ye soracağım sorulardan biri de şu olacak: Bizde Zagor'u seven, onun için yazılar yazan kızlar bile var. Siz de var mı böyle bir şey?

Hayal Kahvem dedi ki...

Merhaba Sıtkı Sıyrıl,
Böyle düşünmenize çok sevindim.
Çünkü çok bilenler arasında yazıyorum ya komik oluyor muyum diye düşünüyorum. Ne yalan söyleyeyim biraz çekiniyorum. Sonra ben Zagor okuruyum diyorum."Zagor korkmaz, korkana da el uzatır" diye biliyorum ya... Bunu düşününce korkumun üzerine gidip inadına yazıyorum:) Teşekkür ederim.

Hayal Kahvem dedi ki...

Metin Üstündağ'ın gazete için Ferri ile yaptığı ropörtajında "Zagor niye ‘Ahhhhyyyaaakk’ diye bağırıyor peki?" diye sormuş. Bakın Ferri ne demiş: "Benden duyduğunuzu söylemeyin, sadece bir dedikodu bu. Yani yazar arkadaşım Bonelli, o kelimeyi bir deterjan markası isminden bozarak uydurmuş aslında." Hımm...

Okumuşsunuzdur illa ki ama Zagor'un Sözü Bu! bloğuna yazmak istedim gene:)

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

Doğrudur. Hatta ilgili deterjan markası meşhur Ajax :)

Hayal Kahvem dedi ki...

Hımm.. Biliyor musunuz, bazan herşeyi öğrenmenin iyi olmadığını düşünüyorum. Koskoca Zagor narasının
bir deterjan markasından türediğini öğrenmek... Nasıl söylesem bilmiyorum... Hayal kırıklığına uğrattı beni... Şoktayım:(

Sıtkı Sıyrıl dedi ki...

Şey, aslında o kadar basit değil. Kahramanın ismini baştan Yunan bir kahramandan esinlenerek Ajax yapmak istiyorlar. Ancak öyle bir marka olduğundan isim değişiyor ve Zagor oluyor. İlgili çığlık da ona bir gönderme ya da ondan apartma diyebiliriz...